Založba Forum Media - e-Ravnatelj

Prijavite se v svoj račun

Prijavite se v svoj račun

Uporabniško ime *
Geslo *
Zapomi si me

Elektronska oddaja ponudb in kaj prinašajo spremembe zakona o javnem naročanju (ZJN-3A)

computers

Na področju javnega naročanja nekatere spremembe že veljajo, v kratkem pa se obetajo še druge pomembne novosti in uveljavitve.

Novosti predstavljata mag. Marija Bukovec Marovt in Mitja Svet

PH Unija, Brezovica pri Ljubljani, 21. maj 2018, 9.00 – 13.15

Nova živilska zakonodaja 2018

nova zivilska zakonodaja

 Uredba o najvišji dovoljeni vsebnosti trans maščobnih kislin v živilih in Uredba komisije (EU) 2017/2158 o blažilnih ukrepih in referenčnih ravneh za zmanjšanje prisotnosti akrilamida v živilih omejujeta transmaščobne kisline in akrilamid v živilih, ki so namenejena prehrani. Teh omejitev se boste morali držati tudi v obrazih javne prehrane, hkrati boste morali prilagoditi tehnološke postopke priprave hrane in sistem HACCP.

Novosti in njihovo vpeljavo v prakso bosta predstavili dr. Mojca Jevšnik in dr. Blaža Nahtigal

Datum: 31. maj 2018, več o seminarju TUKAJ

 

Varnost udeležencev izobraževanj

 

Uvod

Različni načini nasilja v družini - kot družbene prakse - ustvarjajo različne pristope k reševanju tovrstne problematike. Nasilje v družini se pojavlja skozi vso zgodovino naše civilizacije, ne glede na družbeno ureditev, socialno, ekonomsko, versko ali kulturno okolje. Država je dolžna zagotavljati ključne pogoje za blagostanje in varnost, k temu pa pomembno prispevata tudi splošna družbena odgovornost in vrednostni sistem, ki ga posamezniki sprejemamo v času primarne in sekundarne socializacije. Zakon o preprečevanju nasilja v družini (Uradni list RS, št. 16/08, v nadaljevanju: ZPND) je z uveljavitvijo v letu 2008 pomembno prispeval k dvigu občutljivosti družbe do problema nasilja v družini, ki je vse dotlej veljalo za intimno stvar sleherne družine, v katero pa nima pravice posegati nihče – niti sosedje niti sorodniki in še manj država s svojimi ustanovami.

K dvigu kakovosti dela z žrtvami nasilja so v zadnjem desetletju prispevali programi pomoči žrtvam in redna izobraževanja ter usposabljanja za strokovne delavce, kot so policisti, socialni delavci, pedagoški in svetovalni delavci, zdravstveni delavci, torej vse, ki se pri svojem delu srečujejo z različnimi oblikami nasilja. Pomembno vlogo pri teh dejavnostih je imelo sodelovanje državnih ustanov z nevladnimi organizacijami. Izvedene aktivnosti so od leta 2008 pripomogle k izboljšanju sistemske obravnave žrtev nasilja v družini in storilcev nasilnih dejanj, s posebnim poudarkom na zaščiti ranljivih družbenih skupin, ter medresorskega in interdisciplinarnega sodelovanja.

Državni zbor RS je dne 25. 10. 2016 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o preprečevanju nasilja v družini (ZPND-A), ki je bil dne 4. 11. 2016 objavljen v Uradnem listu RS, št. 68/2016. Novela zakona je začela veljati dne 19. 11. 2016.

Zakon o preprečevanju nasilja v družini (v nadaljevanju: ZPND) opredeljuje pojem nasilja v družini, določa vlogo in naloge državnih organov, nosilcev javnih pooblastil, izvajalcev javnih služb in drugih izvajalcev storitev na področju socialnega varstva, zdravstva, vzgoje in izobraževanja, organov samoupravnih lokalnih skupnosti (v nadaljnjem besedilu: organi in organizacije) in nevladnih organizacij pri obravnavanju nasilja v družini ter določa ukrepe za varstvo žrtev nasilja v družini.

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je izdala nove Smernice za šolske poti, ki so osnovane na aktualni zakonodaji in primerih dobrih praks iz lokalnih okolij, ki učinkovito ter celostno pristopajo k večji varnosti na šolskih poteh. Dokument predstavlja koristen in uporaben pripomoček osnovnim šolam in lokalnim skupnostim za izdelavo učinkovitih načrtov šolskih poti, za celovitejši pregled in izboljšanje varnosti šolskih poti ter za poenoteno označevanje šolskih poti.

Mediacija je ena izmed oblik alternativnega reševanja sporov, ki se v Sloveniji pospešeno razvija na vseh področjih, zelo intenzivno pa vstopa tudi v šolski prostor. V kontekstu šole govorimo o šolski mediaciji, ki jo izvajajo šolski strokovni delavci, in vrstniški mediaciji, ki jo izvajajo usposobljeni učenci/dijaki med svojimi vrstniki. Namen obeh vrst mediacij pa ni samo pomoč pri reševanju konfliktov, ampak je predvsem vzgoja učencev za konstruktivno reševanje konfliktov, ki je izjemno pomembna veščina, še posebej, če se zavedamo, da je šola prostor, v katerem se srečujejo otroci iz različnih socialnih ozadij, z različnimi vzorci komuniciranja, različnimi prepričanji ipd., kar vse prispeva k temu, da lahko šola predstavlja žarišče konfliktov.

Tudi ti dejavniki so privedli do tega, da postaja vprašanje vzgoje v slovenskih šolah zmeraj bolj aktualno, čemur se je poskušalo slediti tudi z uvajanjem vzgojnih načrtov v osnovne šole leta 2008. Spoznanje, da so vzgojni ukrepi le oblika zunanje prisile, ki ne rešujejo bistva težave, je privedlo do intenzivnega iskanja drugačnih pristopov, s katerimi bi zasledovali pomembne vzgojne faktorje, kot so dobri medsebojni odnosi, odgovornost, zaupanje, varnost, samostojnost, skupinske izkušnje, sodelovanje, socialna potrditev pa tudi solidarnost. Številne izmed naštetih vzgojnih faktorjev pa izpolnjujeta ravno šolska in vrstniška mediacija, saj gre pri mediaciji v šoli za proces spoznavanja, razvijanja sposobnosti aktivnega poslušanja, utrjevanja sodelovanja, razvijanja kulture novih odnosov, graditve zaupanja, iskanja rešitve, razvijanja spoštovanja in poglabljanja razumevanja.

Vprašanje, ki se ob uvajanju mediacije v slovenskih osnovnih in srednjih šolah odpira, pa je, kaj je tisto, kar dejansko v praksi pripomore k temu, da mediacija na posamezni šoli polno zaživi, in sicer ne le kot metoda za uspešno reševanje konfliktov, ampak tudi kot celosten trening socialnih in komunikacijskih veščin. Samo tako lahko namreč res polno izkoristimo vse potenciale, ki jih šolska in vrstniška mediacija imata.

V pričujočem prispevku bomo prikazali tiste dejavnike, ki pripomorejo k temu, da posamezna šola nima zgolj usposobljenih strokovnih delavcev na področju mediacije, ampak da dejansko uvede mediacijo kot celosten vzgojni pristop, pri katerem poteka učenje socialnih in komunikacijskih veščin tako, da so pri tem intenzivno vključeni tudi učenci in starši.

 Preberite:

  • Prikaz uvajanja mediacije kot celostnega treninga socialnih veščin na izbrani šoli
  • Uspešnost šolske in vrstniške mediacije
  • Meje šolske in vrstniške mediacije
  • Značilnosti šolske in vrstniške mediacije

Preberite:

  • Kako pa takrat, ko preventiva odpove?
  • Medvrstniško nasilje
  • Obravnava nasilja v vrtcih
  • Obravnava nasilja v srednjih šolah
  • Nasilje nad učitelji
  • Spletno nasilje
  • Nasilje v družini

Preberite:

  • Vzpostavitev vizije razvoja varne in kakovostne šole
  • Spodbudno učno okolje
  • Šolska in razredna klima
  • Oblikovanje vrednot
  • Zakaj preventiva?
  • Pojav nasilja v šoli
  • Priprava programa za soočanje z nasiljem in zmanjševanje pojava

Uvod

Ko so otroci razposajeni, se hitro pripeti nepričakovan trenutek, v katerem se lahko poškodujejo. Tudi na navidezno nenevarnem igralu, kot sta tobogan ali gugalnica, obstaja zaradi morebitne nepopolnosti igrala tveganje za otrokovo zdravje in varnost. Na tisoče teorij je o tem, kako kar najbolje zavarovati otroke pred resnimi poškodbami, vendar določena mera tveganja vedno ostaja. Tehnične rešitve, ki so nastale na podlagi pedagoških raziskav, so bile osnova za standardiziranje zahtev varnosti. Z namenom zagotovitve varne igralne opreme je nastal mednarodni standard EN 1176 in 1177, ki je ugledal luč konec leta 1998 ter začel opredeljevati varnost igral in igrišč v Evropi, leta 2006 pa je doživel že prvo revizijo.

Omeniti je treba tudi, da je Slovenija v svojo zakonodajo vnesla zahteve, ki nalagajo lastnikom oziroma skrbnikom igrišč in igral v sklopu vrtcev redno izvajanje pregledov in vodenje zapisov o tem. Pravilnik o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca v dopolnitvi, ki je bila izdana leta 2010, nalaga, da mora vrtec za igrala od proizvajalca, dobavitelja oziroma izvajalca ureditve igrišča pridobiti dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je igralo izvedeno in nameščeno na igrišče v skladu z veljavnimi slovenskimi standardi s področja opreme in podlog otroških igrišč. Od 1. januarja 2011 morate imenovati tudi odgovorno osebo1 za pripravo programov pregledov, izdelati program pregledov in imenovati komisijo2 za letni pregled igral in igrišč vrtca oz. lahko izvedbo letnega pregleda prenesete na ustanovo, ki je registrirana za opravljanje dejavnosti varnosti pri delu na področju vzgoje in izobraževanja ter ima najmanj tri leta izkušenj z izvajanjem pregledov in preskušanjem igral na otroških igriščih (8a. člen omenjenega pravilnika).

Z dopolnitvijo omenjenega Pravilnika v letu 2013 morajo imeti nameščena igrala dokumentacijo, iz katere je razvidno, da je igralo proizvedeno in nameščeno v skladu z veljavnimi slovenskimi standardi.

Preberite:

  • Statistika nesreč
  • Osnovne informacije o varnosti na igrišču
  • Obvladovanje igral in igrišč
  • Oprema otroških igrišč, dostopna vsem otrokom
  • Nadzor ustreznosti igral
  • Primeri ustreznih igral
  • Primeri neustreznih igral

Pravilnik o varovanju zdravja pri delu otrok, mladostnikov in mladih oseb (Ur. l. RS 82/03), ki opredeljuje delo mladih delavcev, se dotika tudi izvajanja dela v procesih šolanja, ki mora potekati pod nadzorom učitelja v šolskih objektih oz. posebej za šolanje prirejenih prostorih.

Oprema, ki se uporablja za izvajanje šolanja, mora biti brezhibna, ustrezno vzdrževana, periodično pa jo mora pregledovati pooblaščena organizacija.

Pri usposabljanjih v šolskih delavnicah, učilnicah praktičnega pouka in drugih prostorih, kjer se uporabljajo za usposabljanje stroji in oprema, ki lahko predstavljajo neko nevarnost, je treba pri delih, kjer pretijo nevarnosti, ki jih je z uporabo določene osebne varovalne opreme mogoče odpraviti, uporabljati osebno varovalno opremo.

Uporabnikom strojev in druge delovne opreme morajo biti na razpolago navodila za varno uporabo te opreme v slovenskem jeziku oz. v jeziku, ki ga uporabniki razumejo. S temi navodili morajo biti seznanjeni vsi uporabniki. Pri praktičnih usposabljanjih za uporabo določene delovne opreme naj učitelj v začetni fazi usposabljanja (pred začetkom uporabe delovne opreme) posveti veliko pozornost navodilom za varno delo in uporabi osebne varovalne opreme.

Skupna točka novic, idej, majhnih in velikih zanimivosti. Ravnatelje, strokovne delavce ter tehnično-administrativno osebje ažurno obveščamo z novostmi na področju zakonodaje, stroke, delimo mnenja in zbiramo vaše utrinke.

Šolski forum

Obiščite našo Facebook stran. Ne pozabite všečkati :)

like

Preizkusite digitalno izdajo priročnika:

e prirocnik m

Strokovnjak odgovarja

Imate vprašanje? Pošljite ga. Za uspešno posredovano vprašanje obvezno izpolnite vsa štiri polja in kliknite pošlji.

Naročite se na novice

 

Načrtovanje dejavnosti v vrtcu

Slika priročnika Načrtovanje dejavnosti v vrtcu

Priročnik je zasnovan tako, da vam hkrati zagotavlja:

Z gradivom, ki obravnava primere dejavnosti na vseh šestih področij Kurikula za vrtce, boste zagotovo:

  • spoznali sodobne vsebine, s katerimi lahko sledite ciljem Kurikula za vrtce – tako za mlajše kot starejše otroke,
  • svoje dejavnosti popestrili in jih kakovostno izpeljali – s pripravljenimi izhodišči in razlagami primerov dejavnosti,
  • dobili dodatne ideje za različne možnosti dela z otroki v vrtcu – npr. kako vključiti tudi medpodročne kompetence, ki niso vključene v nobeno od področij Kurikula za vrtce; kako različne dejavnosti izvajati v vseh oblikah dela  …

Delo z otroki s posebnimi potrebami, učnimi težavami in posebej nadarjenimi učenci

Slika priročnika Delo z otroki s posebnimi potrebami, učnimi težavami in posebej nadarjenimi učenci

Priročnik je zasnovan tako, da vam hkrati zagotavlja:

  • zakonske podlage in strokovne napotke za delo in
  • praktično gradivo s primeri dejavnosti,
  • zgoščenka pa vam nudi prilagojene vaje, naloge in didaktične pripomočke za različne starosti in stopnje motenj …

Kontrolna mapa za pripravo na nadzor šolske inšpekcije

Slika Kontrolne mape za pripravo na nadzor šolske inšpekcije

Kot zastopnik in pedagoški vodja vzgojno-izobraževalne organizacije ste odgovorni za nadzor nad zakonitostjo delovanja zavoda ter strokovnim delom zaposlenih. To pomeni stalno skrb za zakonsko skladno pedagoško dokumentacijo in pravilno vodenje postopkov.

Svoje obveznosti si lahko olajšate z natančnim pregledom nad vsemi dolžnostmi, s pomočjo katerega boste hitro našli pomanjkljivosti v zbirki obveznih dokumentov ali neustrezno urejeno delovno področje in tako boste suvereno pripravljeni na obisk šolskega inšpektorja.

Zagotovite zakonitost delovanja zavoda s pomočjo novega pripomočka na slovenskem trgu.

Založba Forum Media d.o.o.

Prešernova ulica 1, 2000 Maribor

E-pošta: info@zfm.si
Telefon: 02 250 18 00

Tukaj smo za vas!
Pon – čet: 08.00 – 16.00
Pet: 08.00 – 15.00

Založba Forum Media je del skupine
FORUM MEDIA GROUP

Spletno stičišče za vodje vzgojno-izobraževalnih zavodov
e-Ravnatelj     ISSN 2463-8196

Predstavitev portala

Prednosti

Priročnik za ravnatelje je edinstven pripomoček za ravnatelje vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki vam omogoča, da do ključnih informacij dostopate kjerkoli in kadarkoli. Najdete jih v Priročniku za ravnatelje v tiskani obliki in na spletnem stičišču e-Ravnatelj. Naročniki digitalne izdaje pa na spletnem stičišču dodatno dostopate še do digitalne izdaje priročnika. Obsežne vsebine vam omogočajo stalno informiranost, poznavanje novosti in pregled nad zakonskimi zahtevami.

Strokovna urednica in avtorji

Navodila za uporabo

Če ste ali ko boste ravnatelji, je vaše vodenje v glavnem odvisno od tega, kdo ste – od vaših življenjskih izkušenj, značaja in presoje. Naštete stalnice sooblikujejo vašo avtoriteto, vtkane so v mnogo odločitev, ki jih sprejemate, in so prepoznavne kot podoba vašega vodenja. Kdo ste in kako razmišljate, je pomembno za ljudi, ki jih vodite, torej si vzemite čas in si najprej predstavljajte, da ste ravnatelj, ter razmislite, ali imate sposobnosti, potrebne za to pomembno in zapleteno vlogo.

- Andrej Koren -
smaller font reset font larger font