Pravilnik o spremembi Pravilnika o šolskem koledarju za osnovne šole velja od 1. 9. 2019 dalje

24. 5. 2019

V Uradnem listu št. 20/2019 je objavljen nov Pravilnik o spremembi Pravilnika o šolskem koledarju za osnovne šole, kjer bi v 4. členu bil črtan 2. odstavek.

Dosedanja ureditev je bila:

4. člen

(trajanje pouka)

(1) Pouk traja pet dni v tednu, razen če minister, pristojen za izobraževanje (v nadaljnjem besedilu: minister), zaradi nadomeščanja dneva pouka v podrobnejših navodilih o šolskem koledarju ne določi drugače.

(2) Pouk v šolskem letu za učence od 1. do 8. razreda traja največ 38 tednov po pet dni v tednu, vendar ne manj kot skupno 189 dni, za učence 9. razreda pa največ 35 tednov po pet dni v tednu, vendar ne manj kot skupno 174 dni.

(3) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena lahko pouk v posameznem tednu traja šest dni, če je tako določeno v letnem delovnem načrtu šole.

V obrazložitvi, ki jo je pripravilo MIZŠ, so navedli, da je trajanje šolskega leta določeno s 34. členom Zakona o osnovni šoli. Šolsko leto traja od 1. septembra do 31. avgusta. Podrobnejše določbe o trajanju pouka znotraj šolskega leta pa določa Pravilnik o šolskem koledarju za osnovne šole, kjer je v 3. členu določeno, da vzgojno-izobraževalno delo oziroma pouk po obveznem predmetniku osnovna šola izvaja v dveh ocenjevalnih obdobjih:

  • prvo ocenjevalno obdobje traja od 1. septembra do 31. januarja,
  • drugo ocenjevalno obdobje traja od 1. februarja do 24. junija, razen za učence 9. razreda, za katere traja do 15. junija.

Po do sedaj veljavni določbi 4. člena Pravilnika je število dni pouka omejeno. Omejitev vsebuje določitev najmanj 38 tednov po 5 dni in hkrati določa najmanjše število dni - 189 dni.

Zaradi vsakoletnega spreminjanja koledarja se dnevi začetka in konca pouka težko ujamejo s številom tednov pouka, prav tako prihaja do odstopanj pri določitvi najmanjšega števila dni pouka, zato s spremembo pravilnika ohranjamo samo datume začetka in konca pouka.

Tudi v praksi se je izkazalo, da spodnja omejitev števila tednov in hkrati dni pouka ni smiselna oziroma ni potrebna, saj je že podana omejitev pouka z opredelitvijo trajanja dveh ocenjevalnih obdobij, znotraj katerih je šola dolžna realizirati učne načrte v skladu s Predmetnikom.

Po dosedanji praksi je bilo treba glede na obstoječo ureditev zaradi določitve minimalnega števila dni pouka umetno dodajati delovni dan oziroma dan pouka in sicer na soboto. Taka ureditev ima lahko glede na preostale določbe Pravilnika posledično tudi več delovnih sobot. S tretjim odstavkom 7. člena Pravilnika šolam namreč dana avtonomija pri izbiri dveh dni pouka, da jih lahko izvedejo na drug dan, kot je določen s šolskim koledarjem. Vendar to organizacijo dela šole predvidijo glede na svoje potrebe in potrebe okolja, v kateri se posamezna šola nahaja. Te prilagoditve so opredeljene v letnem delovnem načrtu, ki ga sprejme svet šole. V praksi je obstoječa rešitev z dodajanjem delovnega dne na soboto šolam lahko povzročila tudi organizacijske težave v zvezi s prevozi, šolskimi kosili in podobno.

Predpis je na voljo TUKAJ.

Nazaj