Skupna točka vseh navedenih situacij je, da je upoštevaje starost otroka kazenski pregon sicer možen, prav tako tudi civilno-pravno varstvo, vendar pa je vprašanje, ali je takšen pregon oziroma uveljavljanje pravic v šolskem okolju smiselno in primerno. Čim več časa in aktivnosti bi namreč moralo biti namenjenega predvsem preventivnim in izobraževalnim ukrepom glede odgovorne rabe sodobnih tehnologij. Prav tako se je pomembno zavedati, da prepovedi in drugi tehnični ukrepi (kot npr. blokiranje Facebooka), samo po sebi ne zadostujejo. Mladostniki so iznajdljivi in svoje spletne dejavnosti bodo prenesli na druga družabna omrežja, zato so izobraževalni ukrepi pomembnejši.
Obstajajo številne možnosti, kako mladim na razumljiv način predstaviti negativne vidike uporabe sodobnih tehnologij. Zavedati se morajo, da lahko s svojim ravnanjem povzročijo zelo resne posledice, če pa do tega že pride, potem je tudi pri učiteljih potrebna določena mera odgovornosti, saj eno kršenje zakonodaje ne more opravičiti drugega. Tako lahko ugotovimo, da učitelji lahko izvedejo ukrepe, s katerimi na nek način »zavarujejo dokaze«, npr. z odvzemom mobilnega telefona, nedopustno pa bi bilo brskanje po otrokovem telefonu, zahtevanje dostopnih podatkov do otrokovih profilov na družabnih omrežjih ali brisanje podatkov s pametnega telefona oziroma družabnih omrežij.
Spletni portal Safe.si glede uporabe mobilnikov podaja naslednja priporočila za učitelje1: