Glede na vsebino vprašanja je treba najprej pojasniti, da se interni akti ne dajejo v podpis sindikatu, ampak se praviloma posredujejo v mnenje sindikatu pri delodajalcu, razen če zakon ali kolektivna pogodba ne določata drugače.
Konkretno gre za naslednje:
- skladno z 21. členom Zakona o javnih uslužbencih mora javni zavod imeti sistemizacijo delovnih mest, ZDR-1 glede tega v prvem odstavku 10. člena določa, da mora delodajalec predloge splošnih aktov delodajalca, s katerimi delodajalec določa organizacijo dela ali določa obveznosti, ki jih morajo delavci poznati zaradi izpolnjevanja pogodbenih in drugih obveznosti, pred sprejemom posredovati v mnenje sindikatom pri delodajalcu. Sindikat mora podati mnenje v roku osmih dni. Glede na drugi odstavek 22. člena ZDR-1 je delodajalec dolžan s splošnim aktom določiti pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu oziroma za vrsto dela – torej je delodajalec dolžan pridobiti mnenje sindikatu k pravilniku o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
- priporočljiv interni akt je tudi pravilnik o urejanju delovnega časa, v katerem se natančneje uredi delovni čas upoštevaje določbe ZDR-1 in KPVIZ (na primer delovni čas, evidentiranje in obvezna prisotnost, oblike delovnega časa).
Možni akti so še:
- Pravilnik o računovodstvu zavoda, ki se pripravi upoštevaje finančne predpise ter tudi področje povračil stroškov, na primer za službena potovanja (kdaj je treba pripraviti potni nalog, kdaj obračun),
- Pravilnik o opredelitvi pridobitne, nepridobitne in tržne dejavnosti zavoda ter sodila, kar je podlaga za morebitno tržno dejavnost ter plačilo dela plače za delovno uspešnost iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu,
- Pravilnik o varovanju osebnih podatkov
Opozoriti pa velja še na 17., 18. in 19. člen Kolektivne pogodbe za dejavnost vzgoje in izobraževanja, kjer je opredeljena obveznost ravnatelja glede obveščanja zaposlenih, v 19. členu pa so navedeni primeru, ko mora ravnatelj pridobiti predhodno mnenje reprezentativnih sindikatov.
Smiselno je, da o vseh vprašanjih, ki se urejajo z internimi akti, s pravilniki ali navodilu, vodstvo seznanja zaposlene in sindikat, tam, kjer je določeno predhodno mnenje sindikata, pa je treba tudi pridobiti, saj je sestavni del postopka sprejemanja in uveljavitve akta.