Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je prejel dopis, v katerem prosilec pojasnjuje, da naj bi dijak šole večkrat vztrajno klical in pisal SMS-e zaposlenemu profesorju na njegovo zasebno telefonsko številko, ki jo profesor sicer uporablja za izven šolsko dejavnost. Dijak naj bi ga v SMS spraševal zadeve, ki so vezane na šolo in šolske obveznosti. Glede na to, da ima profesor občutek nelagodja in nadlegovanja, prosilca zanima, kaj lahko v povezavi s tem stori?
***
IP uvodoma pojasnjuje, da je skladno z ZInfP pristojen za dve temeljni področji, to sta varstvo osebnih podatkov ter dostop do informacij javnega značaja. Na podlagi 2. člena ZInfP so pristojnosti IP, da:
Upoštevaje navedeno izhaja, da IP ni pristojen za opredeljevanje do zadev, ki se nanašajo na zatrjevano nadlegovanje ter nezaželeno komunikacijo med dvema fizičnima osebama. Zgolj teoretično (a vendar iz opisa teh navedb tako ravnanje ne izhaja) bi lahko v primeru (i) ponavljajoče (frekventne), (ii) vsiljive (z vidika oškodovanega nezaželene) in (iii) komunikacije, ki pri oškodovancu povzroči prestrašenost ali ogroženost, lahko šlo pri nezaželeni komunikaciji ter nadlegovanju za storitev kaznivega dejanja zalezovanja po prvem odstavku 134.a člena Kazenskega zakonika[1]. Dobrini, ki ju varuje ta kazenska norma, sta posameznikova zasebnost in njegovo osebno dostojanstvo. Pregon za kaznivo dejanje zalezovanja se začne na predlog pri pristojnem državnem tožilstvu oz. na Policiji RS.
Glede na to, da je ena izmed temeljnih dejavnosti javnih izobraževalnih zavodov poleg izobraževanja tudi vzgoja otrok, IP v zvezi z opisano situacijo predlaga, da šola svoje napore za reševanje problema osredotoči na izobraževanje in vzgojo dijakov o pravilih spoštljive komunikacije in preprečevanja nadlegovanja (tako fizičnega nadlegovanja kot nadlegovanja s pomočjo IKT sredstev) med vrstniki in s šolskimi delavci. Isti namen (preprečevanje nezaželene komunikacije dijaka s profesorjem) bi najverjetneje lahko dosegli z vzgojo ali pogovorom z dijakom oz. starši, blokiranjem klicateljeve telefonske številke, omogočanjem vzporednih načinov komunikacije dijakov s profesorjem o šolskih zadevah, pogovornimi urami itd.
Celotno mnenje je na voljo TUKAJ.