Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je prejel dopis, v katerem prosilec sprašuje, ali lahko javni vrtec kot delodajalec obesi urnik zaposlenega na vrata igralnice in ali oglasne deske. Pri tem prosilec pojasnjuje, da podatek ne služi informaciji o tem, kako lahko starši stopijo v stik z vzgojiteljico, saj so temu namenjene objave o govorilnih urah, telefoni in e-asistent. Prosilec meni tudi, da iz urnikov izhajajo tudi občutljivi podatki, na primer podatek zdravstvene narave za delavce, ki delo opravljajo v skrajšanem delovnem času zaradi bolniške ali delne upokojitve po ZPIZ itd.
***************
IP ne more podrobno komentirati predstavljenega primera, ker ni znano predvsem, kakšen je namen takšne objave urnika zaposlenih. Upravljavec pa mora za vsako obdelavo med drugim zagotoviti ustrezno pravno podlago (6. člen Splošne uredbe), spoštovanje načel obdelave osebnih podatkov (5. člen Splošne uredbe) ter informiranje posameznikov (13. in 14. člen Splošne uredbe). V kolikor niso podane zadostne informacije o obdelavi, lahko zaposleni vložijo tudi zahtevo za dostop do osebnih podatkov in informacij o obdelavi po 15. členu Splošne uredbe.
O b r a z l o ž i t e v:
IP uvodoma poudarja, da konkretnega in dokončnega odgovora o zakonitosti obdelave osebnih podatkov v okviru mnenja v nobenem primeru ne more podati, saj lahko IP posamezne primere obdelave podatkov konkretno presoja zgolj v okviru inšpekcijskega ali drugega upravnega postopka.
Za vsako obdelavo osebnih podatkov je treba imeti ustrezno in zakonito pravno podlago. Te so določene v prvem odstavku 6. člena Splošne uredbe in so sledeče:
Za vsako obdelavo osebnih podatkov mora torej obstajati ustrezna pravna podlaga, ki jo mora že pred obdelavo osebnih podatkov natančno razčistiti upravljavec osebnih podatkov, ki mora biti zmožen tudi dokazati zakonitost obdelave osebnih podatkov.
Informacija o urniku oziroma delovnem času konkretnega zaposlenega velja za osebni podatek tega zaposlenega. Zato mora imeti upravljavec za takšno objavo urnika ustrezno pravno podlago. Glede navedbe prosilca, da iz urnikov izhajajo tudi občutljivi osebni podatki, pri IP navajajo, da so glede posebnih vrst osebnih podatkov določene še strožje zahteve glede pravnih podlag (9. člen Splošne uredbe), vendar pa pri tem pojasnjujejo, da sámo dejstvo, da je javni uslužbenec na urniku vpisan le za 4 ure (brez navedenega razloga), še ne pomeni nujno občutljivega osebnega podatka.
IP ne more podrobno komentirati predstavljenega primera, ker ni znano, kakšen je namen takšne objave urnika zaposlenih, poleg tega niso znane druge okoliščine, na katere bi se morda skliceval upravljavec. V zvezi s pravnimi podlagami lahko sicer navede, da je v določenih primerih in pod izpolnjenimi pogoji treba upoštevati tudi določbe Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – UPB; s sprem. in dop.; v nadaljevanju ZDIJZ). Med drugim je treba preveriti, ali so objavljeni podatki (oziroma podatki, ki jih namerava upravljavec objaviti) povezani z opravljanjem delovnega razmerja javnega uslužbenca (gl. določbo tretjega odstavka 6. člena ZDIJZ). V tem primeru oziroma v obsegu, kolikor bi bili podatki povezani z delovnim razmerjem javnega uslužbenca, bi potencialno veljali za prosto dostopne informacije javnega značaja.
Nadalje poudarjajo, da je treba poleg obvezne pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov upoštevati tudi temeljna načela obdelave osebnih podatkov, predvsem načelo najmanjšega obsega podatkov, omejitve namena ter roka hrambe.
Celotno mnenje je na voljo TUKAJ.