Vprašanje:
Ali je zakonsko ali morda strokovno predpisano, do katerega leta se naj otroci pri bivanju na prostem zadržujejo le znotraj ograje vrtca in kdaj lahko grejo na sprehode?
Odgovor:
Zakon o vrtcih tega ne določa. Prav tako ni moč odgovora poiskati v številnih podzakonskih predpisih, ki urejajo področje predšolske vzgoje.
Tudi v Kurikulumu za vrtce ne bo jasnega odgovora, do katerega leta se naj otroci pri bivanju na prostem zadržujejo le znotraj ograje vrtca in od katerega leta naprej gredo lahko na sprehode. Gre za strokovno in individualno odločitev strokovnih delavcev vrtca, ki glede na starost, zrelost in zdravstvene posebnosti otrok v oddelku presodijo, kdaj je primeren čas za sprehod oddelka izven ograje vrtca.
Kurikulum za vrtce opredeljuje in opisuje številne dejavnosti znotraj predšolske vzgoje, ena izmed njih vključuje tudi področje gibanja predšolskih otrok.
Zapisani cilji pri posameznih področjih dejavnosti predstavljajo okvir, znotraj katerega so vsebine in dejavnosti strokovna ponudba vzgojiteljem. Na ravni izvedbenega kurikula vzgojitelji predlagane vsebine in dejavnosti na različne načine povezujejo, dograjujejo in dopolnjujejo. V predšolskem obdobju otroci pridobivajo raznovrstne gibalne izkušnje, ki jim prinašajo veselje in zadovoljstvo. Iz Kurikuluma za vrtce tudi izhaja, da naj vrtec otrokom vsakodnevno omogoči in jih spodbuja, da z različnimi dejavnostmi v prostoru in na prostem spoznajo in razvijejo gibalne sposobnosti ter usvojijo nekatere gibalne koncepte oziroma sheme. Z gibanjem si otroci razvijejo tudi intelektualne sposobnosti.
Po Kurikulumu za vrtce so med primeri dejavnosti otrok od 1. do 3. leta starosti navedeni tudi sprehodi v bližnjo okolico. Oblike dejavnosti naj bodo različne po vsebini, trajanju, prostoru in vlogi odraslih. Čas izvajanja naj bo vnaprej določen (ob določenih dnevih) in priložnosten (glede na počutje in želje otrok, vremenske razmere ter druge okoliščine). Otrokom naj se omogoča, da imajo vsakodnevno možnosti za različne gibalne dejavnosti.
Ne sme pa se pozabiti, da so vrtec oz. strokovni delavci vrtca pri vseh dejavnostih in v vseh situacijah odgovorni za varnost otrok. Otroke je potrebno navaditi na varnost pri izvajanju dejavnosti, tudi na sprehodih, ter jih ozaveščati o pomenu (prometne) varnosti in sprejemanju osebne odgovornosti zanjo.